Wednesday 26 October 2011

Moyang Ko Beri Nama !!!

alhamdulillah..setelah dipaksa berbillion-billion kali oleh bos gua (amar wilshere), akhirnya terdetik jugak ati gua untuk mencurahkankan sekelumit idea dalam blog niih..besala..idea gua niih umpama Steve Jobs, CEO Apple Inc. yg menghasilkan iphone dan ipad yg berjaya mencipta satu evolusi dalam teknologi. nilah gua..pantang diberi peluang, suma gua nk cita..ilmu penuh didada kan..tauk ja ak kt mn2..mesti subur pny la tempat tuh..

berbalik pada cita pasal bola, gua x mau cita pown pasal permainan bola, analisis, taktikal, teknikal, praktikal..bosan laa..untuk entry kali ni..gua nk kait kn nama pemain bola sepak dengan makna yang tersirat di sebalik nma depa..haha..contoh dia camnilla..nama azim bermaksud yang mulia..zulfadhli pulak yang mempunyai kelebihan dan amar lebih kepada amar makruf nahi munkar..dibawah ini adalah senarai2 pemain yang terpilih :

1. Pemain paling suka meludah di padang = Florent Malouda 2. Pemain paling suka lepat = Frank Lampard 3. Pemain yang menguruskan 3 pos ofis = Helder Postiga 4. Pengurus pasukan yang suka berlari = Luis Philipe Scolari 5. Pemain yang main bolasepak dan ping-pong = Razak Pimpong 6. Pemain bolasepak yang juga kawan baik Batman = Robin ho 7. Pemain bolasepak yang juga ma...cam Batman = Mathias Kezman 8. Pemain yang tak pernah miss bayar bil = Adabayour 9. Pemain yang main bolasepak dan biola = Saviola 10. Pemain bolasepak yang paling manis = Maniche 11. Pemain yang selalu terluka di padang = Luka Modric & Luca Toni 12. Pemain yang luka dan kaku = Romelu Lukaku 13. Pemain bolasepak dan pelajar sekolah = Paul Schooles 14. pemain yang selalu buat jerat = Steven Gerrard 15. Pemain yang suka skodeng = Scott Dann 16. Pengurus paling buas = Andreas Villas Boas 17. Pemain yang asyik berfikir = Gerard Pique 18. Pemain yang tanam kayu balak = Micheal Ballack 19. Pemain yang air liurnya selalu meleleh = Raul Meireles 20. Pemain yang suka menoreh = Fernando Torres 21. Pemain yang suka makan kunyit = Dirk Kuyt 22. Pemain yang suka tengok benda lucah = Lucas Leiva 23. Pemain yang suka tengok tom-tom bak = Tom clevely 24. Pemain yang suka bermain anak patung = Gareth Bear 25. Pemain yang suka solo = Xabi Alonso 26. Pemain yang berseluar = Alvaro Arbeloa 27. Pemain yang jahill = Tim Cahill & Gary Cahill 28. Pemain yang bernama perempuan = HiguAIN & RosNANI 29. Pemain yang selalu fouls = Jermain Defoe 30. Pemain yang dalam game Super Mario = Mario Gomez 31. Pemain yang menjadi pelacur = Darren Fletcher 32. Pemain yang suka makan kuih pau = Paul Scholes 33. Peamin yang poyo = Carlos Puyol 34. Pemain yang makan strawberry = Gareth Barry 35. Pemain yang bernama saharudin = Luis Saha 36. Pemain yang selalu makan penaldo = Cristiano Ronaldo 37. Pemain yang masuk hospital = Andres Iniesta 38. Pemain yang paling seksi = Lionel Messi 39. Pemain yang mempunyai kenderaan van = Van Persie 40. Pemain yang menyetelkan kes mahkamah = Martin Skrtel 41. Pemain yang berjuang untuk mendapatkan mata = Juan Mata 42. Pemain yang selalu cool = Ashley Cole 43. Pemain yang dah berkarat = Adel Taarabt 44. Pemain yang suka kasi gol = Iker Kasillas 45. Pemain yang guna syampu babyjohnson = Adam Johnson 46. Pemain yang mempunyai Syarikat = Vincent Kompany 47. Pemain yang pakai bra = Evra 48. Pemain yang paling kecil dalam dunia = Chris SMALLing 49. Pemain yang bolos 6 gol dan memakan donat = David De Gea 50. Pemain bolasepak dan penjual burger = ? Pemain mana pilihan anda? haha

No comments:

Post a Comment